30.09.2010

Sedinta cu parintii

Sint plina de mindrie, auto-respect; simt ca am pasit in lumea adultilor responsabili. Am avut azi prima sedinta cu parintii, la grupa "ratustelor", cu copii intre un an jumate si 3 ani.

Am mers cu emotie, ca imi aminteam de emotiile mele de acasa cind mergea mama la sedintele cu parintii; desi am fost mereu o eleva model (ma rog, pina in liceu, cind insa nu s-au mai facut sedinte cu parintii si cind, desi eram printre primii in clasa, nu ma omoram cu prezenta la ore), asteptam mereu cu sufletul la gura sa vina mama sa imi spuna ce a zis "doamna" despre mine.

Azi nu s-a discutat nominalizind copiii, ca cica nu se mai fac de-astea. Bine, mi-e si greu sa imi imaginez cum poti nominaliza in "sedinta deschisa" niste copii de pina in 3 ani, sa spui ce in plus fata de raportul pe care il primim zilnic cind ne luam odraslele?

Una dintre educatoare (cealalta pazea copiii inca ramasi la gradi)a coborit si ne-a spus in mare ca anul acesta urmaresc socializarea copiilor, invatarea formelor geometrice de baza, antrenarea muschilor mari ai corpului si a muschilor mici de finete ai miinilor, invatarea conceptului de multime si gruparea elementelor in functie de o caracteristica comuna, invatarea limbii romane :D cu ceva exercitii de logopedie in joaca, imbogatirea vocabularului...ma rog, de-astea. A urmat inevitabila sectiune "daca aveti dvs ceva sa intrebati/sugerati".

Si ma jur ca azi am vazut cel mai dement tata din lume.
Intii a fost foarte preocupat de virstele copiilor din gradi. Ca de ce sint si 3 copii sub 2 ani? Pai raspunsul a fost simplu, pentru ca in contract scrie ca grupa e de la 1 an jumate la 3 ani. Pai da uite de-aia se pierde geniul fiica-sii, ca o sa se lucreze la nivelul celui mai mic, nu al celui mai dotat. I-a explicat frumos directoarea ca ceea ce ne-a povestit acolo educatoarea sint chestii de baza pe care trebuie sa le invete copiii, ca fireste aia care sint mai deschisi o sa invete si altele.
Intrebarea 2, acelasi tata: da optionalele de cind?
I se explica frumos ca singurul optional disponibil pentru aceasta grupa este cel de dans, care se va face doar daca participa toti copiii din grupa. Am optat si eu, nu de grija valsului miresei-Pisilinca, ci de distractie. A mai explicat ca educatoarea ii va invata pe copii cite un cuvint in engleza/zi, dar sa nu se astepte nimeni sa plece cu copilul bilingv de acolo, ca ele se concentreaza sa ii invete sa vorbeasca romaneste corect intii.
Nemutumire prost disimulata.
Acelasi tata. Nu vrea ca micul dejun (ma rog, masa de la 9.30) sa fie pachetel de acasa, ca fiica-sa vrea porcarii pe care le vede la alti copii. Asa ca vine cu sugestii:
- mic dejun regim cattering, ca masa de prinz. Consultam oferta de mic dejun pusa la dispozitie de firma, eu refuz cu obstinatie varianta pentru ca citesc chestii de genul "piine cu sunca", "ceai cu piine cu unt si magiun", "omleta". Ar insemna ca Pisilinca sa ia micul dejun din 2 in 3 si atunci sa manince porcarii.
- mic dejun la fel la toti copiii. Absurdul merge pina-ntr-acolo incit vrea sa ne impuna ce MARCA de iaurt sa punem in pachetel. Ii explic ca eu pe piata ieseana nu am gasit decit covalact si napolact care sa nu contina lapte parf, fiica-mea prefera covalact, daca el convinge 12 copii sa iubeasca iaurtul asta nu am nimic impotriva. In schimb refuz bucatelele de sunca. El refuza ideea de orice tip de biscuiti; se mai razvrateste o mama, care pune invariabil in pachetel nu stiu ce Barni (nush ce-i aia, nush cum se scrie) pentru ca baiatul mai mare papa asa ceva si deci cere si cel mic.
- mic dejun numai din fructe, ca el acasa asta ii da fetei. Iar trebuie sa fac git, pentru ca a mea (din fericire nu e singura) nu pune gura pe mincare macar o ora, o ora jumate dupa trezire, asadar nu maninca acasa, asadar nu pot sa o tin pina la 12 cu 3 boabe de strugure si o bucata de mar pentru ca asa vrea domnul cutarica.
- sa facem o lista de alimente excluse. Se ajunge la un consens privind ciocolata si mezelurile, apoi se strica kalimera cind acelasi tata interzice iaurturile cu fructe, ca-s colorate si vrea si fiica-sa iaurt colorat.
Renuntam la discutiile despre micul dejun.
Acelasi tata.
Dar la prinz sa le dea sa manince intii felul doi si apoi felul unu, ca altfel isi umplu burta cu zeama si nu mai maninca mincarea. Ma maninca limba sa ii dau iar peste nas, dar ma abtin; bine fac, educatoarea are raspuns. Ii lasa sa manince jumatate din felul unu, le da felul doi, daca felul doi nu le place le da restul de felul unu sa il termine.
Taticul e relativ satisfacut.
Aflu cu stupoare ca fetita lui sta la gradi pina la 12.
Acelasi tata. El vrea sa plateasca gradinita online prin transfer bancar, ca el nu foloseste cash ca n-are unde, si i se pare asa anapoda sa trebuiasca sa alerge la bancomat ca sa scoata bani, sa ii aduca la gradi...
Si camera de supraveghere ar trebui montata cu fix 5 cm mai jos.
Si ar trebui mai multa lumina pe scari. Pe scarile pe care copiii circula la venire, la plecare si cind coboara in sala de mese.
Si ar vrea o camera si in sala de mese sa vada cit maninca fiica-sa.
Si una pe scari.
Si ar fi bine ca 1) sa se gaseasca poate o solutie pentru UNIFORMIZAREA grupei, si 2)sa nu mai scirtiie asa sinistru usa de la intrare.
Este momentul in care o mama remarca faptul ca nu o freaca grija usii de la intrare si ca nu vede ce relevanta are asta cind e vorba de educatia copiilor. Tatal e profund jignit. Eu sint siderata.
Isi aduce aminte ca azi o fetita a aruncat in fiica-sa cu o jucarie si vrea sa stie "ce se face cu acesti copii". Incep sa ma tem ca va propune amenajarea in sala de schimburi a unui coltisor cu o masca de gazare. Sau macar cu un lant si o botnita. Fac o incercare disperata de a salva biata copila, spunind amuzata ca si eu am vazut pe camera intr-o zi un baietel care a trintit-o pe fiica-mea ca la lupte greco-romane, ca sa constat cu stupoare a doua zi ca a avut mare grija de ea, ii dadea mingea de cite ori o scapa si biberonul cu apa daca nu ajungea la el, ba i-l mai si tinea ca sa bea.
Mare greseala, isi aminteste "un alt subiect important pe care vroia sa il aduca in discutie, imediat ce lamurim problema copiilor batausi".
Directoarea si invatatoarea ii explica ca e chestie de timp, ca li se explica, nu e frumos, au lovit, pe celalalt copil il doare; daca se repeta de mai mult de 3 ori, ii dau time-out pe un scaunel, 1-2 minute, cu educatoarea linga ei ca altfel nu stau. Iar ma maninca limba sa explic ca time-out-ul asta nu face decit sa sporeasca frustrarea unui copil deja nervos, ca nu degeaba loveste copilul ala, dar ma tem ca nu mai ajung acasa inainte de baia Pisilincai. Asa ca revenim la biberoane/sticle/recipiente din care se bea apa.
In prezent fiecare copil vine cu ce recipient ii place mai mult: cana cu cioc de silicon (Pisilinca de exemplu), cana cu pai, sticla cu dop de-ala "sportiv". Tatal a vazut ingrozit ca fiica-sa a luat alt recipient decit al ei si a baut din el. Ca si cum ar mai conta, in camera de 4x5 metri, in care se pupa si ling aceleasi jucarii toata ziua. Asa ca sa fie urcate sticlele mai sus.
Educatoarea spune ca a renuntat la ideea asta pentru ca 1) copiii se catara pe raft ca sa ajunga la ele si 2) copiii deja au invatat care a cui este, si observa daca le este luata sticla si atentioneaza adultul, invata sa se autoserveasca, invata ce e al lor, invata ca unele lucruri sint personale si nu se impart etc. Dar ca invatatul asta dureaza un pic, asa ca acum sa inteleaga ca intotdeauna sticla altuia e mai frumoasa iar apa mai gustoasa. A, da? Pai atunci sa ne ceara tuturor sticle la fel. Pai nu-i bine, ca in cazul asta chiar ar trebui sa le ascunda pe toate, si nu e normal, unui copil ii e sete mai des, altuia mai rar, nu e normal sa restrictionam apa. Pai daca e vorba pe asa, sa le dea apa in pahare de unica folosinta, cu paiul. Mi se urca singele la cap, mi se incetoseaza privirea, imi musc limba si miinile. In mine se duce o veritabila lupta, intre dorinta de a-l gitui pe idiot si teama ca daca fac asta, ne exmatriculeaza si pe mine si pe fiica-mea.

Gluma, gluma. Dar zau ca ma apuca teama. Ce asteapta unii de la gigilicile astea. Ce asteptari si sperante si ambitii. Cite frustrari transmise asupra bietilor copii. Cita presiune. Este inspaimintator, este groaznic. Inregimentare, uniformizare; toti "e " prosti, al meu e geniu si ceilalti ii frineaza evolutia spectaculoasa.
Groaznic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu