24.07.2010

Pensiuni, hoteluri si stelute

Drumul spre mare l-am facut din doua bucati, pentru ca Pisilinca nu rezista mult timp in masina (si nici eu:D). Cu oprire la Galati.
Cautasem pe net inainte de plecare o cazare in mirobolantul oras (am o mare problema cu indicatoarele rutiere din Galati, care fie lipsesc fie-s puse aiurea, trimitindu-te in directii gresite pe strazi cu sens unic sau pe care nu poti sa intorci inainte de a ajunge in capatul celalalt de tirg), am gasit, am sunat, am rezervat. Pensiune, pe net scria 3 stele. Omul ne-a colectat de la McDonald's pina la urma (si ala gresit indicat...) intr-o masina pe care numele pensiunii era acompaniat de doar doua stelutze. Pensiunea undeva la iesirea din oras catre Tg Bujor.
Frumos rau. Curticica ingrijita, cu gazon tuns, cu parcare cu pietris, cu doua fintinutze - deliciul Pisilincai, cu o piscina mica; inauntru curat, usi cu cod, caseta de valori, teveu mare, aer conditionat (din pacate prost amplasat in camera in care am stat noi, ca batea direct in pat). Pret de doua stele, mic dejun inclus, conditii de trei. Probabil de asta era si aglomerat; mincare iti comandai de la catering, bautura aveau si ei la preturi mai mult decit ok, iar proprietarul ne-a mai facut si reducere la cazare pentru ca atunci cind am ajuns, ni s-a parut cam departe de faleza si de centru si nu eram hotariti daca sa raminem sau nu. Singura problema de care ne-am lovit, si care pe noi ne-a deranjat mai ales pentru ca avem copil mic care are un somn tare usor, a fost patul care scirtiia de scula si mortii.

Si am ajuns la mare, la hotelul de trei stele la care am facut rezervare de prin martie. In Mamaia, pentru cine nu stie. La care am mai stat doua nopti si acum 2 ani.
Pisilinca umbla desculta in camera, pe mocheta; dupa 5 minute zici ca a mers pe jos pe trotuar. Mobila are 100 de ani si e ciobita si zgiriiata; veiozele au abajurul dintr-un fel de carton. Televizorul e minuscul si e cocotat imediat sub tavan, baia nu are geam afara si nici sistem de ventilatie. In balcon (la camera matrimoniala) este un singur scaun din plastic, si ala spart, de stam pe el pe un prosop ca sa nu ne ciupim posterioarele. Cosul de gunoi de la baie, pe linga ca e extrem de neincapator (se umple cu o doza de bere) nu are capac. Si aspectul general al camerei e cel pe care mi-l amintesc de pe vremea cind, ajunsi la mare cu bilet dupa un drum de 8 ore, stateam pe valize in soare ca sa se "deschida la cazare".

Stiu, o sa imi spuneti ca ce mi-a trebuit litoral romanesc, ca "aaaa, da noi nu mai mergem la romani de muuuulti ani". Ei, uite ca mi-a trebuit, pentru ca cel putin anul asta, cu copil de 1 an, m-am simtit mai confortabil stiind ca vorbesc limba si ma pot intelege cu un medic in caz de Doamne fereste. O sa spuneti ca "la bani putini, asteaa-s conditiile", da mie nu mi se pare ca au fost bani putini; am optat pentru 3 stele pentru ca se presupune ca e mai bine decit la doua, si nu pentru mai multe pentru ca nu am timp - si chef - de spa-uri si spectacole la hotel, plus un copil mofturos care maninca numai ce vrea, cind vrea....si ne lasa si pe noi sa mincam doar daca are chef.

Oricum, ce m-a frapat a fost diferenta intre 2 stele cu patron interesat sa ii mearga afacerea, intr-o zona care nu atrage turisti, si trei stele intr-o zona in care "merge si-asa, ca oricum vin prostii".

La anu ma duc in Spania la mare, cu cortul. Na !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu