05.04.2010

Petitie

Daca imi spunea cineva ca o sa ajung ziua in care sa scriu in gura mare ca vreau sa se reinfiinteze un serviciu de ecarisaj normal, corect, in care fara violenta si cruzime gratuite sa fie eutanasiate toate javrele care bintuie de capul lor prin oras, l-as fi scuipat intre ochi. Ei, uite ca acum mai am oleaca si ajung sa injur Primaria ca ne expune pe toti riscului de imbolnavire, traiului intr-un mediu insalubru si unui intreg sir de neplaceri.

Am trecut cu vederea momentul in care un maidanez mi-a muscat ciinele. I-am gasit circumstante atenuante invocind neatentia mea, teritorialitatea, neincrederea in oameni, o viata traumatizanta etc.
Am trecut cu vederea pina la urma si momentul in care tot ciini fara stapin au ucis ciinele bunicii si Dumnezeu stie cite dintre pisicile disparute, ca numai de una stiu sigur-sigur. Am zis ca na, viata la tara, riscuri, foame mare.
Am strimbat din nas de fiecare data cind auzeam pe cineva plingindu-se ca i se pisa maidanezii pe rotile masinii - nu e ca si cum rotile ar fi vreodata curate - ca in fiecare zi face slalom printre rahati - unii-s de ciini cu stapin, altii de om, si nu am auzit inca pe nimeni cerind moartea cacaciosilor bipezi - ca pune copilul mina pe jos si apoi baga in gura - na, acu trec si eu prin asta, si o consider chestie de anticipare si atentie din partea mea; la fel de bine ar putea sa bage in gura sticla, prezervative, tampoane, gainat de porumbel sau nisip daca m-as uita pe pereti cind sint cu ea afara.

Am ajuns insa la capatul rabdarii. Eu, ca fiinta pasnica. Pina acum vreo doua luni am avut la bloc pripasita o potaie care ucidea pisici; macar o data pe luna, la scara imbecilului care o hranea pe sus-numita javra, trona cite un cadavru de mitza. De cele mai multe ori pui, mai imprudenti si mai usor de prins. Am tot promis ca sun la hingheri, nu m-am indurat...pina la urma si-a facut cineva o pomana cred si ori a lovit-o vreo masina, ori a otravit-o careva, nu stiu, cert e ca a disparut si nu-i duc lipsa.

Insa a disparut unul si au reaparut vreo 5. Unul, un fel de brac, a fost aruncat dintr-o masina particulara acum vreo 3 luni. Dupa 2 saptamini in care a luat bataie de la toate potaile si in care ajunsese piele si os, s-a adaptat si acu e bine merci. Apoi a aparut un ciine batrin, de talie mica, cu blana lunga, picioare scurte si trunchi lung, cu o mutra simpatica, care tuseste infiorator, si are o artrita care il face sa schiopateze, nu mai are multi dinti, si cum nu il vad o zi, cum ma apuca jalea ca a murit pe undeva. Mai avem un catelandru de vreo 8 luni, un alt dulau batrin cu sechele de jigodie, un ciine fricos care nu lasa pe nimeni sa se apropie de el si de curind a disparut un alt ciine foarte bolnav. TOTI ASTIA sint ciini aparuti la bloc in ultimele luni, suplimentar fata de cei 3-4 care bintuie zona de cind ne-am mutat noi aici.

Macar o data pe luna, de "nicaieri", printre blocuri apar ciini noi, proaspat crotaliati. Unii mai speriati, altii mai cu tupeu, mai sanatosi sau mai bolnavi, cu siguranta nesterilizati pentru ca se formeaza haite care alearga dupa cite o demoazela fertila.

Acu vin eu si intreb: de ce vin hinghero-asociatia de protectie a animalelor si arunca pe strada ciinii astia, adusi cine stie din ce zona a orasului? I-a revendicat careva si nu stiu eu? Ce imbecil patentat a putut sa dea legea aia care sa interzica eutanasierea ciinilor fara stapin, cu exceptia celor f batrini, f bolnavi sau agresivi? Si cine-s dobitocii aia care chiar aplica legea asta ad litteram si ne umplu strazile de javre?

Stramutarea asta a ciinilor nu aduce nimic bun; doar agitatie nesfirsita in populatia canina, care vesnic se lupta pentru teritoriu. Ciini mai nervosi, mai flaminzi, mai agresivi, mai neatenti la pericole deci mai predispusi la a fi schiloditi de masini, si de ce trebuie eu sa asist la evenimente de-astea?

Da domle, vreau sa se faca la fel ca in atitea tari UE: stringeti-i si eutanasiati-i. Injectia letala. Fara smoala, rangi, batai, bite, taiat urechi, oparit, smuls cozi sau mai stiu eu ce. Da nu ma mai obligati pe mine, si nu mai obligati atitia oameni a caror parere nu a cerut-o nimeni, sa suporte mizerie si muscaturi.

De ce m-am ofticat asa? Pentru ca in seara asta, sub ochii nostri, o javra belita a prins si sfirtecat o pisica. Na, de-aia nu vreau ciini pe strazi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu