05.04.2010

Pasca vs Cozonac

Am citit azi pe blogul prietenei A. povestea primilor ei cozonaci facuti in Elvetia. Vedeti ca blogul e in blogroll, si e singurul al carui titlu habar nu am ce inseamna sau cum se citeste. Asa ca am zis ca e un moment bun sa ma laud cu povestea unei Placinte cu Brinza? Pasca?

In joia mare Motanu a venit acasa cu brinza si smintina pe care le luam in fiecare joi; dar pentru ca stiam ca n-o sa apucam sa mincam acasa prea des zilele astea, iar cind o sa apucam sa o facem o sa mincam ce au gatit diverse neamuri, ne-am gindit noi ca ar trebui sa valorificam altfel "cadourile" vacutei decit prin traditionala MBS (in traducere pentru ne-mamici si ne-DC-isti mamaliga cu brinza si smintina), asa ca eu am zis Pasca.
Motanu, responsabil cu gatitul de ceva vreme, a zis ca el nu stie sa faca pasca. Zic na, nu-i nimic, atunci placinta cu brinza, ca avem foi in congelator (a se intelege aluat, nu foi de-alea subtiri-de-tot). Dupa vreo jumatate de zi, Motanu vine la mine pufnind, ca cea mai simpla reteta de pasca pe care a gasit-o e complicata, trebuie framintat aluat, dureaza, daca nu iese, daca nu creste, daca-si-cu-parca.... Zic relaxata "Bine, da am zis ca facem placinta, nu pasca...deci...".

A doua zi. A durat 6 ore pina sa ne facem curaj sa ne apucam. Eu ziceam placinta, el zicea pasca; ziceam si eu pasca, el bodoganea ca nu stie sa faca si mai bine "placintzim". Am cazut de acord in cele din urma sa amestecam kilul de brinza cu coaja de portocala, esenta de rom, zahar, ou si un pic de smintina, sa intindem foile alea congelate intr-o tava, sa turnam brinza deasupra si sa bagam la cuptor. Motanu, mai talentat decit mine in ale bucatarelii, si-a amintit si de stafide.

Zis si facut. A iesit ceva fara cruce de aluat deasupra, cu aluat putin cum ne place noua, foarte gustos. O fi pasca, o fi placinta...?

3 comentarii:

  1. Cu siguranta ceva foarte bun :D.

    Pentru mine (da numa pentru mine)

    placinta = cu chestii inauntru pe care nu le vezi
    tarta = chestii vizibile :D
    pasca = numa chestia facuta de mama de Pasti, restul sunt imitatii ieftine :D

    RăspundețiȘtergere
  2. No, ma asteptam la ceva explicatii si traduceri, da e bine si-asa Ș))Ș))Ș))

    RăspundețiȘtergere
  3. A, si am uitat sa zic. Felicitari pt cozonac. Si da, si mie mi-e pofta de o bucatica de pasca cu ciocolata....

    RăspundețiȘtergere