16.10.2009

A cazut guvernul...

...acum vreo doua zile. Tinind cont de cind se prefigura chestia asta, as fi fost mai impresionata daca ar fi cazut Motanul din pat sau mitza de pe calorifer. Ambele amindoua in aceeasi zi (nu, nu guvernu', mitza si Motanu'...) ar fi deja un semn de Sus, din partea unei civilizatii demult apuse pe sub vreun ocean sau un indiciu sigur ca vin extraterestrii in 2011 ca, ajutati de Bruce Willis si Chuck Norris, sa ne salveze de sfirsitul lumii din 2012. Asa cred eu.

Bashinescu a numit un nou prim-ministru, inainte de a se consulta cu Parlamentul, fara a tine cont de preferinta acestuia pentru primarul Sibiului. E explicabil, prim-ministrii ardeleni trebuie sa aiba sub 1,60m, ochelari de melc si coloana vertebrala de molusca pentru a intra in categoria indivizilor placuti Domniei-Sale. Da, si sa rimeze in cintecelul pentru copii "Cioc - Boc marsh (pardon, treci) la loc. "Se mai mira cineva? Nu cred. Numai Ciutacu la Sinteza zilei continua sa faca spume si sa se enerveze, aruncind din cind in cind cite o pastila (care si-a pierdut demult efervescenta - s-a rasuflat adica) cit de misto e Antonescu. Baiat fain, dom'le...

Altminteri, baiat simpatic "derbedeu' dracului", nu e chiar la indemina oricui sa provoace o asemenea gafa unui prim ministru. Prim menestrel mai curind, cintind ce-i sopteste Shefu'. Oricum, Cioca-Boca e de domeniul trecutului; cum nu ma pricep deloc la chestiile astea, ma intreb daca acu' redevine primar. Adica daca-l mai primesc clujenii, dupa ce au aflat ca ridicatul pe virfuri este pentru dumnealui "un gest involuntar"- sinonim unui tic nervos, nu? Iata cum vechea jucarie s-a upgradat la Boca-Mitica (cu Duracell, nu cu cheita, ca-i desueta, ca invatamintul).

Ca mi-am amintit. A dracu' treaba, concluzionez ca totusi sint cu capu'; eu am prins cel mai "nervos" BAC, ala cu 7 probe. Da' sa mor daca m-am strofocat prea tare. La mate' mi-a fost frica, habar n-aveam niste formule pe la integrale, da' aveam un coleg de clasa care le stia si in vis. Si habar nu avea cind si cum sa le aplice. Si intre numele meu si al lui era imposibil sa se interpuna cineva. Si era inalt si cu ochi ageri, asa ca vedea bine peste umarul meu ce trucuri magice stiu sa fac cu formulele lui. In rest m-am ofticat la greu la romana, ca la oral m-am ciondanit cu o profa tinara a propos de tipurile de umor din opera lui Caragiale, iar la scris iar a picat Sadoveanu, care mie nici ca mi-a placut vreodata, nici nu aveam chef de el, ca era al nu stiu citalea an consecutiv cind era ales ca subiect.
Ma rog, unde vreau sa ajung de fapt: nu mi s-a parut ca as fi fost chinuita. Nu m-am simtit cu neuronii prea obositi dupa 12 ani de scoala ca sa mai sustin un examen cu mai multe probe. Desi multi colegi au avut emotii, nu stiu sa fi fost vreunul care sa dea in depresie ca are de invatat.
Dar Cioca-Boca probabil ii crede retarzi pe tinerii de azi, pe care scoala ii oboseste peste poate. Le e greu, ii cred, sa aleaga tinute care de care mai sexy sau mai sofisticate in fiecare dimineata, sa isi macheze din gros obrajii si buzele (ochii au deja machiaj permanent ca sa nu mai piarda timpul si pentru ca e trendy), sa urmareasca indeaproape ce telefoane (pardon, aifoane) au mai aparut. Si condusul masinii ii solicita, mai ales la traficul de dimineata. De ce sa mai adaugam stressul suplimentar de a le cere sa dovedeasca, formal, cu ce au ramas in tartacuta in cei 12 ani cit si-au racit gura cu ei niste profesori demodati, care culmea! cer bani de carti si haine... Oare dom' fost prim ministru are vreun plod in clasa a XIa sau a XIIa?

Acu aud ca probabil se va ajunge si la dizolvarea Parlamentului. Ca aspirina Seltzer. Sa se dizolve, da-l dreacu', ce ne trebuie? La ce ne foloseste? E mai moale kurpapirul, mai gustoasa sunca presata, mai scurta coada la Kaufland pentru ca avem Parlament? Nooo... O sa ploua miine mai cu spume daca isi fac aia bagajele si pleaca acasa? Nu cred. Si dupa Parlament sa se dizolve in ploaia de toamna si ce-a mai ramas in tara asta. Sa curga in canal, precum acuarela de pe un desen de copil. Sint convinsa ca pentru noi, "merge si-asa" va fi motto-ul favorit si cind o fi sa ne ia Doamna cu Coasa. Deci...o sa mearga si-asa. Schiopata de multa vreme, acu i-am dat in cap. Am eutanasiat-o, cum s-ar spune. Cum pe cine..? Tara asta, dom'le...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu