08.07.2010

Catedrala neamului

Am ajuns la concluzia ca trebuie sa imi fac un nou blog cind am chef de scris postari de-astea, pentru ca pe asta l-as pastra sa il poata citi Pisilinca inainte de 16 ani. Plus ca am aflat ca mai bintuie pe aici si persoane in fata carora m-as jena sa folosesc limbajul licentios :D care-mi vine la gura cind mi se reaminteste de gogomanii de-astea.

Ok, reducem pensii-salarii-indemnizatii, dam oameni afara, o sa ajungem desigur si la cresterea TVA, nu am nici o indoiala...Daaaaaar, constructia catedralei p#lii vopsite va incepe anul asta. Pentru ca, nu-i asa, BOR a COMUNICAT OFICIAL ca avem nevoie de biserici, ca sa se adune oamenii si sa se sustina reciproc in aceste vremuri cacacioase. Si linga Casa Poporului, ce altceva ar putea fi imprimat pe cartile postale de Bucuresti, daca nu o Catedrala la fel de grandoman-oribila? Una cu parcare subterana, crishma, restaurant de nunti si cocktailuri, lifturi, clopote cu butoane si pene de paun. Alea de pe dosul lui Badea.

Statul roman a permis sa fie luat in bataie de joc, si acum isi bate joc singur de el si de noi.
Biserica ortodoxa romana este o institutie autonoma, ai carei angajati sint platiti (si) de la bugetul de stat. Pe de alta parte, clericii sint scutiti de obligatia de a depune declaratii de avere. Sint scutiti (neoficial, dar recunoscut si acceptat tacit, ba chiar cu sustinerea ferventa a unora) de plata taxelor si a impozitului pe venit. Cistiga bani la negru de nu se poate, si incurajeaza enoriasii (ca nu le pot spune credinciosi) sa perpetueze aceasta practica.
Preotii isi permit sa stabileasca tarife in functie de nevoi, starea materiala a parohiei, amplasarea rurala sau urbana a bisericii, fatza celui care solicita serviciul respectiv, determinarea acestuia de a apela la acea biserica si nu la alta, disperarea lui si asa mai departe.

Am fost intrebata de ce m-am mai cununat in biserica, de ce mi-am botezat copilul. Pai e simplu; pentru ca traim cu totii conform unor conveniente sociale, alaturi de oameni pe care ii iubim si pentru care, din varii motive, aceste servicii religioase sint importante.
Botezul copilului nu l-as repeta decit cu impunerea stricta a unor conditii. Ale mele. Am fost de curind la un botez asa cum ar trebui sa fie toate, plin de respect si duiosie fata de copil. In fond, de Iisus nu si-a batut joc nimeni, bilbidicindu-l cu capul in apa.
Dar casatorita m-am simtit cind am iesit de la Starea Civila, nu de la biserica, iar faptul ca preotul nu te cununa in absenta certificatului de casatorie emis de o institutie laica spune, cred eu, multe.

Pina una alta, din cite retin eu, Constitutia Romaniei (stiu, "Ce mai e si aia??!?") zice undeva ca statul roman este un stat laic. Unde e laicismul asta, daca Statul care NU MAI ARE BANI DE SALARII (si care a majorat deja TVA-ul de cind scriu eu la postarea asta), gaseste resurse imense pentru construirea la rosu a catedralei prostilor?

DE CE biserica (ortodoxa romana) detine suprafete uriase de padure in toata tara asta? De ce detine suprafete agricole uriase? De ce capii BOR isi permit sa se implice in jocuri si minareli politice, sustinind pe unul sau altul dintre candidati, pentru a lasa impresia prostimii (prosti, da multi si cu drept de vot desi nu stiu sa isi scrie numele) ca respectivul beneficiaza de insasi sustinerea divina? De ce de cite ori ai de oficiat vreo trebusoara pe la ei, incep sa vina cu pretentii de genul "si un kil de ceara de albine, da n-o sa gasiti, asa ca mai simplu platiti contravaloarea si cumpara biserica", in conditiile in care in piata apicultorii vind ceara la jumatate din pretul pretins de sfintia-sa (da'tu de unde sa stii, ca doar nu iti cumperi ceara de albine sa te jumulesti pe picioare sau ceva?).

Mai spun o data, si inca o data, si daca nu v-am spus-o, v-o repet: cred in Dumnezeu si Il iubesc cit de mult ma pricep eu, dar am credinta ca El ne iubeste pe toti fara intermediari, si ca nu are nevoie de un barbos in haine lungi (cu firet de aur, desigur) ca sa ne "stie" pe toti. Si in principiu nu as avea nimic nici impotriva Slavirii Lui "in cadru organizat"- adica in biserica - daca aceasta nu s-ar fi transformat (de la inceputuri, nu de acum) intr-o mare afacere, atit de profitabila incit daca as avea un pic mai multa charisma, as infiinta si eu o secta - mica, asa cit sa ne putem face si noi doua concedii pe an, unul in tara unul in strainatate, si poate sa ne facem o casuta undeva pe linga oras. Si desigur, ne-am lua si o mica rulota...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu