08.11.2009

Fila de jurnal

Politica strutului nu functioneaza.
Nici incercarea de a bagateliza viata insasi, pentru a pastra o stare de optimism continua.
Ma simt uneori ca un drogat caruia i s-au refuzat momentele de euforie.
Doar ca sint un caz grav, invatasem ca starea mea perpetua este una euforica.

Nu ma intelegeti gresit; toti avem ups and downs-urile noastre, si le aveam si eu pe ale mele, euforia asta nu insemna ca pluteam pe norisori roz 24/7. Era cu totul altceva. Ma rog, asta nu mai conteaza. Important e fie sa imi primesc doza, fie sa depasesc perioada de sevraj.

Cred cu tarie in puterea propriei minti de a actiona asemeni stupefiantelor. Nu ma refer aici la capacitatea de a filtra doar informatia care ii convine, la "orbirea" temporara a indragostitilor pentru care nu exista sosete si bigudiuri, ci doar buze rosii ca singele si ochi mari sub clar de luna. Din contra, mereu am privit cu umor partea asta a convietuirii cu partenerul, inca de pe vremea cind partenerul era un proiect de viitor.
Ma refer la cum mintea, dependenta, ii sopteste prietenului Jimminy "Ei, si ce daca? A trecut... Oricum ce-a fost a fost... Nu mai poti schimba nimic din ce s-a petrecut".Si alte variatiuni pe aceeasi tema. Care tema? Compromisul?
Nu.Conform DEX-ului, una dintre definitiile cuvintului este: COMPROMÍS1, compromisuri, s.n. Înțelegere, acord bazat pe cedări reciproce; concesie. ♦ Înțelegere între două sau mai multe persoane sau state de a supune unui arbitru rezolvarea litigiului dintre ele. – Din fr. compromis.
Intelegere.
Reciprocitate.
Viata poate fi un sir de compromisuri, dar nu un sir de renuntari. Compromisul este drumeagul catre Cararea Galbena; renuntarea este drumul ala spre iad, ala pavat cu intentii bune. Chiar voluntara, facuta cu bucuria de a iubi neconditionat, renuntarea costa. Ce? Identitatea.
Nu pot renunta la mine pe de-a-ntregul. Daca asta este pretul, e prea scump. Prefer sa cred ca nu mi se va cere asta. Chiar daca sa ma pastrez doare.
Da, eu eram aia care visa in culori.
Doare si uitarea. Minimizarea. Bagatelizarea.
Mortii se pling in tihna. Indelung.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu